Pages

Tuesday, November 30, 2010

Re: Current info about Mruak Oo

In short, could we do something like a petition and submit it to someone with a sense of value for history i.e from the authority, be it Myanmar or any other national brethren?

I know some of you guys are already doing it. What else could we do? let's us brainstorm!

It is something irreplaceable.

I am sorry I can only say this by way of making it heard. I wish I could do better.



2010/11/30 Tour Manager ( Ayarwaddy Legend Travels & Tours) <sitha2010@gmail.com>
Hi friends!
That's a good news for us.
With happy,
Sitha




2010/11/30 Thomas Latt <thomasjrlatt@gmail.com>

ေျမာက္ဦး ေစတီမ်ားကို မထိခိုက္ေစရန္ ရထားလမ္း လႊဲေျပာင္း ေဖာက္လုပ္မည္

ဧရာဝတီ Monday, 29 November 2010 15:02 သတင္းတိုမ်ား
စစ္ေတြ - အမ္း ရထားလမ္းကို ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ကုိးေသာင္း ဘုရားပုထုိးမ်ားႏွင့္ ကုိက္ ၅၀၀ ၀န္းက်င္မွ ျဖတ္ကာ ေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းအူေၾကာင္း အစား တျခား လမ္းအူေၾကာင္းတခုမွ လႊဲေျပာင္း ေဖာက္လုပ္ရန္ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္ဦးလြင္က ညႊန္ၾကား လုိက္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ၿပိဳပ်က္ေနသည့္ သဇင္တံ ဘုရား ၂ ဆူကိုလည္း ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေပးမည္ဟု ကတိျပဳထားေၾကာင္း ေျမာက္ဦး ေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။

2010/11/27 hpoun kyaw <pk.niniaung@gmail.com>

Hi, Friends,
      Construction of the railway line should not mean Destruction of the priceless archaeological site and that should be strongly protested without any delay and hesitation.
Anonymous


2010/11/24 Thomas Latt <thomasjrlatt@gmail.com>

ေျမာက္ဦးရထားလမ္း ေရွးေဟာင္းႏွင့္ ကုမၸဏီ သေဘာတူညီမႈမရႏုိင္

သိန္းေဇာ္ | အဂၤါေန႔၊ ႏုိဝင္ဘာလ ၂၃ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၃၄ မိနစ္
အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

နယူးေဒလီ ( မဇၥ်ိမ) ။ ။ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ေဟာင္း မပ်က္စီးေအာင္ ေရွာင္တိမ္းႏိုင္မည့္ ရထားလမ္းေၾကာင္းသစ္ ႐ွာေရး ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့့္ ရထားလမ္းေဖာက္ ကုမၸဏီတို႔ သေဘာတူညီမႈ မရေသးဟု သုေတသနဌာနႏွင့္ ေဒသခံ သုေတသီမ်ားက ေျပာသည္။

ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္ဦးလြင္ မေန႔က ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးၿပီး ရထားလမ္း အူေၾကာင္းသစ္ရွာရန္ တင္ျပခဲ့ရာ ျမန္မာ့မီးရထားမွ ကန္ထ႐ိုက္ယူ ေဖာက္လုပ္ေနေသာ Steel Stone ကုမၸဏီက သေဘာမတူဘဲ ပယ္ခ်ခဲ့သည္ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူ ေရွးေဟာင္းသုေတသန အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

" တင္ျပတဲ့ လမ္းဟာ ေငြေၾကးအကုန္က်မ်ားမယ့္လမ္းလုိ႔ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအရာရွိေတြက ေခ်ပတယ္" ဟု သူက ဆုိသည္။

ကုမၸဏီဘက္က ရထားလမ္းဆက္ေဖာက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ား အထိအခုိက္နည္းေအာင္ လုပ္မည္ ေျပာသြားသည္ ဆိုသည္။

မင္းဘူး-အမ္း-စစ္ေတြ ရထားလမ္း ေျမာက္ဦးၿမိဳ႔ေဟာင္းကို ျဖတ္၍ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္း အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ဘုရားပုထိုးအခ်ဳိ႕ ပ်က္စီးသျဖင့္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ အပါအဝင္ ေဒသခံမ်ားက ကန္႔ကြက္၍ ႏိုဝင္ဘာ ၁၈ ရက္က စီမံကိန္း ေခတၱရပ္နားခဲ့သည္။

ေက်ာက္ေတာ္-ေျမာက္ဦး လမ္းပိုင္းကုိ ယခုလ ၇ရက္ က စေဖာက္ခဲ့ရာ သဇင္တံတံတိုင္း၊ မဂၤလာမာန္ေအာင္ တံတုိင္း၊ ျခင္ကိုက္တံတုိင္း၊ ကသဲအုိင္က်ဳံး၊ စသည့္ တံတိုင္း ၁ဝ ခုႏွင့္ ဘုရားသံုးဆူ ပ်က္စီးသြားႏုိင္သည္ဟု ေဒသခံ သုေတသီတဦးက ေျပာသည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ ၂ဝဝ၉ ေမလ မွစ၍ ရထားလမ္း စေဖာက္ရာ စစ္ေတြ-ေရခ်မ္းျပင္ လမ္းပုိင္းႏွင့္ ကြမ္းေတာင္ -ယုိးတ႐ုတ္လမ္းပုိင္းတုိ႔ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ေျမသားလမ္းတြင္ ေက်ာက္ေတာ္-ေျမာက္ဦး လမ္းပိုင္း ၿပီးစီးမႈ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထား တာဝန္ခံတဦးကေျပာသည္။

ေဒသခံ သုေတသီမ်ားတင္ျပေသာ ေျမာက္ဦးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးတြင္ ပ်က္စီးႏုိင္သည့္ ေရွးေဟာင္းအေမြႏွစ္မ်ား

သဇင္တံ တံတုိင္း(ေျမသား)( ပ်က္စီး)
ျခင္ကုိက္တံတုိင္း(ေျမသား)(ပ်က္စီး)
မဂၤလာမာန္ေအာင္တံတုိင္း(ေက်ာက္တံတုိင္း) (ပ်က္စီး)
ကသဲအိုင္က်ဳံး(ပ်က္စီး)
ေရႊဇင္းခင္ လမ္းမၾကီး( ပ်က္စီး)
နတ္တုံတံတုိင္း (ေက်ာက္တံတုိင္း)
(လမ္းအူေၾကာင္း တြင္ပါဝင္)
ရြာေဟာင္း ေတာတံတုိင္းႏွစ္ထပ္
(လမ္းအူေၾကာင္းတြင္ပါဝင္)
မင္းတရားျပင္တံတုိင္း(၃) ခ
ု( လမ္းအူေၾကာင္း တြင္ပါဝင္)
မင္းသမီးေရတံခါး
(လမ္းအူေၾကာင္းတြင္ပါဝင္)
၁၀
ကုိးေသာင္းပုထုိးေတာ္ၾကီး
(လမ္းအူေၾကာင္းတြင္ပါဝင္)




















ပ်က္စီးသြားသည့္ ဘုရားပုထုိးမ်ား


ျပည္စုိးၾကီးဘုရား
သဇင္တံ မွဘုရားႏွစ္ဆူ




2010/11/19 Thomas Latt <thomasjrlatt@gmail.com>

စစ္ေတြ-မင္းဘူး ရထားလမ္းစီမံကိန္း RNDP ကန္႔ကြက္

သိန္းေဇာ္ | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ႏုိဝင္ဘာလ ၁၇ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၂၂ နာရီ ၂၅ မိနစ္
အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။      ။ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ရွိ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ပ်က္စီးေစသည့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို လက္မခံဟု ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္းပညာရွင္ႏွင့္ ရခိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ RNDP က ေျပာဆိုသည္။

၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ေဖာက္လုပ္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ၁၅၇ မုိင္ရွည္ စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ရထားလမ္း စီမံကိန္းတြင္ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္သည့္ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕တြင္းပိုင္းကို ယခုလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ရာ လမ္းတေလွ်ာက္ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထုိး ႐ုပ္လုံး႐ုပ္ၾကြမ်ား ပ်က္စီးလိ္္မ့္မည္ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္အဆိုအရ ရထားလမ္းစီမံကိန္းမွာ ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ၿပီးစီးၿပီဟု သိရသည္။ ေျမာက္ဦးမွသည္ အမ္းဘက္ကို ေဖာက္လုပ္ရန္ က်န္ရွိေနသည္။

"ဘုရားပုထုိး က်ဳံးၿမိဳ႕႐ုိးတံတုိင္း စတာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေတြအားလုံး ပ်က္စီးသြားမွာ'' ဟု ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနခဲြတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ လုပ္ကုိင္ခဲ့သည့္ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမႉးေဟာင္း ဦးေက်ာ္ထြန္းေအာင္ (အၿငိမ္းစား) က မဇၥ်ိမကုိ ေျပာသည္။

လမ္းေဖာက္လုပ္စ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရခုိင္သမုိင္းအတြက္ တန္ဖုိးရွိသည့္ ၿမိဳ႕႐ုိးတံတုိင္း၊ ခံတပ္ အပါအဝင္ သမုိင္းဝင္ ေရွးေဟာင္း႐ုပ္ၾကြမ်ား ေစတီပုထုိးမ်ား ပ်က္စီးကာ၊ အထြဋ္အျမတ္ ကုိးေသာင္း ပုထုိးေတာ္ၾကီး ပ်က္စီးႏုိင္သည္ဟု သူက ဆိုသည္။

RNDP ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္ကလည္း ''သာသနိက အေဆာက္အဦးေတြကုိ ေက႔ြၿ႔ပီး သြားရမွာ။ ဒါမွ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးရွိမွာ။ ရထားလမ္း ေဖာက္ျခင္းျဖင့္ တဖက္က သာသနိက အေဆာက္အဦးေတြ မပ်က္စီးရေအာင္၊ ရထားနဲ႔သြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြ ဖူးေမွ်ာ္ႏုိင္ေအာင္ လမ္းေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ လုိတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းၿပီးေတာ့ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက အမ်ားသိေအာင္ လုပ္မယ္'' ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ယခုလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနခဲြ တာဝန္ခံ ဗုိလ္မႉးခ်စ္ဦးက ရထားလမ္း ေဖာက္သူမ်ားကို တားျမစ္ခဲ့သလို၊ စစ္ေတြခ႐ိုင္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနသို႔ပါ ရပ္တန္႔ေပးရန္ စာတင္သျဖင့္ ေနာက္ရက္တြင္ စစ္ေတြမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေစာလြင္ လာေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယမန္ေန႔တြင္မူ ဆက္လက္၍ ေဖာက္လုပ္လာျပန္သည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ ေနရာအႏွံ႔ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ား ရွိေသာ္လည္း ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ေတာ္သည္ ရခုိင္ဘုရင္ အဆက္ဆက္ နန္းစုိက္ခဲ့ရာ ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး၊ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရာ ၿမိဳ႕လည္း ျဖစ္သည္။  ေအဒီ ၁၇၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ရခုိင့္ေနာက္ဆုံးဘုရင္ မဟာသမၼတ မင္းနန္းစုိက္ခဲ့ၿပီး၊ ရခုိင္တုိ႔၏ ေနာက္ဆုံး ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား တည္ရွိရာ ေဒသျဖစ္ေၾကာင္း ရမ္းၿဗဲ ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ျပဳစုေရးသားခဲ့သည့္ ရခိုင္ရာဇဝင္ သိုက္က်မ္းမ်ားတြင္ ဆိုထားသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းေနရာ အက်ယ္အဝန္းမွာ ၁ဝ မုိင္ဝန္းက်င္ ရွိသည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ ျပတုိက္မ်ားတြင္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္မ်ား တစထက္တစ နည္းပါးလာသလုိ၊ လက္ရွိ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာနကလည္း စနစ္တက် မျပဳျပင္သျဖင့္ ယုိယြင္းပ်က္စီးမႈႏွင့္ ေပ်ာက္ရွမႈမ်ား ရွိေနသည္ဟု ကန္႔ကြက္သူမ်ားက ဆိုၾကသည္။

ဦးေက်ာ္ထြန္းေအာင္က ''အရင္ကဆုိရင္ လမ္းေတြဘာေတြ ေဖာက္လုပ္တဲ့အခါမွာ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦးေတြ ေတြ႔ခဲ့ရင္ ခ်က္ခ်င္းရပ္ၿပီး၊ အဲဒီေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြကုိ အရင္မူလအတုိင္း ျပဳျပင္ခဲ့တာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေနရာမွာလည္း လမ္းဆက္မေဖာက္ေတာ့ဘူး။ အခုလမ္းေဖာက္တဲ့အခါ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေတြ ေတြ႔ရင္လည္း မရပ္မနားဘဲ ဆက္ေဖာက္ဆုိတဲ့ဟာက ေတာ္ေတာ့ကုိ အ႐ုပ္ဆုိးပါတယ္'' ဟု ေျပာသည္။

၁၉၅ဝ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္က ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၌ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနခဲြကို စတင္ထားရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။



2010/11/19 Thomas Latt <thomasjrlatt@gmail.com>

ရထားလမ္း ေဖာက္၍ ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္း နယ္ေျမ ပ်က္စီး

ခင္ဦးသာ Thursday, 18 November 2010 20:19
E-mail Print
Share/Save/Bookmark ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ေနမႈေၾကာင့္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွ ေရွးေဟာင္း ေစတီ ဘုရားပုထိုးမ်ားစြာ ပ်က္စီးသြားေၾကာင္း သိရသည္။

"ဘုရားေတြကို ၿဖိဳဖ်က္ေနတဲ့ ကိစၥေတြကို ရပ္တန္႔ဖို႔ ေတာင္းဆိုေနေပမယ့္ မရပ္ေပးတဲ့အျပင္ ရထားလမ္းေဘးေတြက ထိခိုက္ပ်က္စီးသြားရတဲ့ ဘုရားေတြကို လူျမင္ကြင္းက လုံး၀ေပ်ာက္သြားေအာင္ အေပ်ာက္ေဖ်ာက္ပစ္ေနပါတယ္၊ ဘုရားေစတီ တခ်ဳိ႕ကို ေျမႀကီးေတြနဲ႔ ဖုံးပစ္လိုက္ပါတယ္"ဟု ေျမာက္ဦး ေဒသခံ တဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။

ယင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈ ကို ႏို၀င္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုး၊ တံတိုင္း၊ ခံတပ္၊ ပိဋကတ္တိုက္၊ က်ဳံး၊ ၿမိဳ႕႐ုိး စသည့္ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ပ်က္စီးသြားရသည့္ အျပင္ ေဖာက္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းခြင္ေၾကာင့္ အနီးပတ္၀န္းက်င္မွ ထိခိုက္ပ်က္စီး သြားရသည့္ ေစတီ ပုထိုးမ်ားကိုလည္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

"အဓိက ကေတာ့အပ်က္အစီးေတြကို မွတ္တမ္းတင္တာ၊ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ယူတာေတြ ျဖစ္လာမွာ စိုးရိမ္ပုံရတယ္၊ လူေတြကို မျမင္ေစခ်င္တာလည္း ပါမွာေပါ့၊ ဒီကိစၥက ထူးျခားေနတာ ေတြ႔ရတယ္"ဟု ကိုယ္တိုင္ကြင္းဆင္း ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္ ေဒသခံ တဦး က ရွင္းျပသည္။

ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားအား ဖ်က္ဆီး၍ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို ရပ္တန္႔ေပးရန္အတြက္ ေဒသခံ ျပည္ သူ မ်ား၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဘမ်ား၊ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားထံ ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းဆိုေသာ္လည္း ရပ္တန္႔ေပးရန္ အေၾကာင္းမရွိဟု ေျပာဆိုကာ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ႏို၀င္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃ၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကပါ လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးထံ ေမတၱာရပ္ခံစာ ေပးပို႔ခဲ့ၿပီး မိတၱဴအား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊ၊ ျပည္နယ္၊ တိုင္းအဆင့္ရွိ အာဏာ ပိုင္ မ်ားထံ ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း ေဒသခံ ဆရာေတာ္တပါးက မိန္႔ၾကားသည္။

"ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြကို ဖ်က္ဆီးရာ ေရာက္တဲ့အျပင္ ဘာသာ၊ သာသနာကို ဖ်က္ဆီးရာလဲ ေရာက္ပါတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ၿပီး ဘုရားေစတီ ေတြကို ဖ်က္ဆီးတာဟာ ရွက္စရာလည္း ေကာင္းပါတယ္"ဟုလည္း ေဒသခံ ဆရာေတာ္က မိန္႔ သည္။

ရထားလမ္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားခဲ့သည့္ ေရွးေဟာင္း သဘင္သည္ၿမိဳ႕႐ုိး၊ သဇင္တံ ေတာင္တန္း ေပၚရွိ ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ငေက်း အိုင္ က်ဳံး၊ ေျမာက္ဦးေခတ္ အသုံးျပဳခဲ့သည့္ မင္းသမီး ေရတံခါး၊ မဂၤလာ မာန္ေအာင္ တံတိုင္း၊ ေရႊစႀကႍ လမ္းမႀကီး၊ ရဲလွ က်ဴံး၊ ရဲလွ ခံတပ္၊ ရဲလွ တံခါး၊ ရွင္ဂိုက္ တံတိုင္း ေခၚ ေက်ာက္ၿမိဳ႕႐ုိး၊ အျမင့္ေတာင္ ခံတပ္၊ ျပည္စိုးႀကီး ဘုရား စသည္တို႔အား ေျမတူး စက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ၿဖိဳဖ်က္လိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေဟာင္း သုေတသန ဌာန အၿငိမ္းစား ၀န္ထမ္းတဦး က ေျပာသည္။

ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၏ ေရွးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား အနက္ အထင္ရွားဆုံး ဘုရားတခုျဖစ္ေသာ ကိုးေသာင္း ဘုရားမွာလည္း မီးရထားလမ္းေၾကာင့္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ ျဖစ္လာမည္ကို ေဒသခံမ်ားမွာ အထူးစိုးရိမ္ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ကိုးေသာင္းဘုရားနွင့္ ရွစ္ေသာင္း ဘုရားမွာ"အေဖရွစ္ေသာင္း၊ သားကိုးေသာင္း"ဟု ထင္ရွား ေသာဘုရားမ်ား ျဖစ္သည္။

ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ႏွင့္ ပုဂံၿမိဳ႕တို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား စုေပါင္းတည္ရွိရာ ေဒသမ်ားျဖစ္ၿပီး မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ား၊ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားမ်ား၏ စိတ္၀င္စားမႈ ရွိေသာ ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမမ်ား ျဖစ္သည္။

သမိုင္းပညာရွင္ ပါေမာကၡေဒါက္တာ ေအးေက်ာ္ ကလည္း "အခုလုပ္ရပ္ဟာ ကုလသမဂၢက ခ်မွတ္ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဥပေဒကိုခ်ဳိးေဖာက္တဲ့ လုပ္ရပ္ပါ၊ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ဆိုတာ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔လည္း မရသလို ေနာင္လာ ေနာက္သား ေတြအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးတယ္၊ အစားထိုးလို႔ ရတဲ့အရာ မဟုတ္လို႔ ရပ္တန္႔ေပးဖို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံပါတယ္"ဟု ေျပာသည္။

ကုလသမဂၢ ပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔ (UNESCO) မွခ်မွတ္ထားေသာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန အက္ ဥပေဒတြင္ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းမ်ားအား ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း၊ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ျခင္း မလုပ္ရဟု သတ္မွတ္ထား၍ ျမန္မာစစ္အစိုးရ၏ လုပ္ရပ္သည္ ဥပေဒမဲ့ရာ ေရာက္သည္ဟု ေဒါက္တာေအးေက်ာ္က ေျပာဆိုသည္။

အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ၌ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုးမ်ားအား ဖ်က္ဆီးမႈမ်ားကို ရပ္တန္႔ေပးရန္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ပုဂံ၏ ဘုရားတခ်ဳိ႕၊ ျပည္ၿမိဳ႕မွ သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္း တို႔ကို စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္မ်ားက ျပဳျပင္ ဖ်က္ဆီးရန္ လုပ္ေဆာင္ရာ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရပ္တန္႔ေပးခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

"ေျမာက္ဦးက ေရွးေဟာင္းအေမြေတြကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တာဟာ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြ အတြက္သာမက ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ အတြက္လည္း မေကာင္းဘူး"ဟု ေဒါက္တာ ေအးေက်ာ္ က ေျပာသည္။

ယခု စစ္အစိုးရ ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ ရထားလမ္းသည္ စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ဆက္သြယ္မည့္ ရထားလမ္းပိုင္း တခုျဖစ္ၿပီး တႏိုင္ငံလုံး ခ်ိတ္ဆက္မည့္ အမ်ဳိးသား ကြန္ယက္ ရထားလမ္း၏ တစိတ္တပိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္၌ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ရထားလမ္းမ်ားမွာလည္း ခိုင္ခံ့မႈ မရွိ၍ မၾကာခဏ ပ်က္စီး၍ ျပဳျပင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ရေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ခန္းဒတကၠသိုလ္ ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာေရးဌာနမွ သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္း ကလည္း လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ လူ႔သမိုင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေထာက္အထားမ်ား၊ အေမြအႏွစ္မ်ားအား တတ္ႏိုင္သမွ် ကာကြယ္ေစာင့္ထိန္းရမည့္ မူ ရွိ ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ေရွးေဟာင္း သုေတသန အက္ဥပေဒ သီးသန္႔ျပဌာန္းထားေၾကာင္း၊ ေရွးေဟာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ပါက မတူးမဆြရ၊ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ေတာင္ မထိခိုက္ရဟု ပါရွိ၍ ႀကီးေလးေသာ ဥပေဒ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ယခု လုပ္ရပ္သည္ ႀကီးမားေသာဥပေဒ ခ်ဳိးေဖာက္မႈ တခုဟု ေျပာသည္။

ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမ ေျမာက္ဦးရွိ ေစတီပုထိုးမ်ားအား ေအဒီ (၁၄၀၄) ခုႏွစ္တြင္ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းေစာမြန္က တည္ခဲ့ၿပီး ေ၀သာလီေခတ္၊ ေျမာက္ဦးေခတ္ တို႔၌လည္း ထင္ရွားခဲ့ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ကလည္း စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၌ ရခိုင္ဘုရင္ နန္းစိုက္ခဲ့ရာ နန္းေတာ္ရာ အား ဖ်က္ဆီး၍ ၾကက္ဆူစိုက္ခင္းမ်ားကို အဓမၼ စိုက္ပ်ဳိးခဲ့ေသးေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။

အထက္ပါကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဦးစီးဌာန ႐ုံးခ်ဳပ္သို႔ ဧရာ၀တီက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္ ရထား လမ္းအား လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း၊ ပ်က္စီးသည့္ ဘုရားေစတီ အေရအတြက္ကိုမႈ အတိအက်မသိ ေသးေၾကာင္း ဒုတိယ ညြန္ၾကားေရးမႉး ဦးျမင့္သိန္း က ျပန္လည္ ေျပာဆိုသည္။

2010/11/19 Nyi Nyi ® <nyinyi@gmail.com>

That's too bad. I think the Railway minister Aung Min can be flexible about this.



On Wed, Nov 17, 2010 at 9:16 PM, Thomas Latt <thomasjrlatt@gmail.com> wrote:
12872-2apm copy.gif


On Thu, Nov 18, 2010 at 12:23 PM, Thomas Latt <thomasjrlatt@gmail.com> wrote:
Please try to protect our heritages. 

On Thu, Nov 18, 2010 at 12:15 PM, Win Mar Thein <winmarthein@gmail.com> wrote:
Dear all,

I feel so sorry after reading it and want to share for those who work in the travel field. 

Please find attached info FYI.

Best regards,
Win Mar

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.



--
Nyi Nyi

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.



--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)" group.
To post to this group, send email to travelmyanmar@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to travelmyanmar+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/travelmyanmar?hl=en.

No comments:

Post a Comment